مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 00:202021-12-16سياسي

3 تا 5 درصد سالمندان کشور در گروه بسیار پرخطر قرار دارند


رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: 3 تا 5 درصد سالمندان کشور در گروه بسیار پرخطر قرار دارند که بایستی توجه ویژه به آنها شود.

- ، نشست پایش مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص عملیاتی کردن سند ملی سلامت سالمندان به ریاست رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و با حضور اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی سالمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی دل پیشه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از تلاش های همکاران سازمان بهزیستی و اداره سالمندان وزارت بهداشت در خصوص پیگیری و عملیاتی کردن سند ملی سلامت سالمندان و نیز اهتمام در تشکیل فراکسیون سالمندی در مجلس شورای اسلامی و تخصیص بودجه مناسب برای سلامت و رفاه سالمندان در اولین بودجه نویسی دولت سیزدهم تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرد که حرکت و جهش مناسبی در بهبود مسائل و مشکلات مربوط به این گروه سنی صورت پذیرد.

در ادامه، محسن شتی رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، گزارشی در خصوص تهیه اطلس های مربوط به بیماری های مختص سالمندان، علل مرگ، سرطان، تغذیه، عوامل خطر بیماری های غیر واگیر و برنامه سالمند پر خطر ارائه کرد.

به گفته وی، در حال حاضر نزدیک به 6 میلیون سالمند دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند که 3 تا 5 درصد آنها در گروه سالمندان بسیار پرخطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 تا 5 درصد سالمندان کشور در گروه بسیار پرخطر قرار دارند

3 تا 5 درصد سالمندان کشور در گروه بسیار پرخطر قرار دارند