مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 18:102021-12-16سياسي

نقش بی بدیلی خراسان در فرهنگ و توسعه جوامع بشری


دبیر کمیته علمی همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی- اسلامی گفت:  خراسان نقش بی بدیلی در فرهنگ و توسعه جوامع بشری داشته است و متاسفانه ما در راه شناخت خراسان غفلت کرده ایم و کمتر آن را می شناسیم.

- حسین مجتبوی امروز در نشست خبری سومین همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی که قرار است در اردیبهشت ماه 1401 برگزار شود، اظهار کرد: سخن خود را با این شعر آغاز می کنیم که هر نسیمی که به من بوی خراسان آرد/چون دم عیسی در کالبدم جان آرد/دل مجروح مرا مرهم راحت سازد/ جان پردرد مرا مایه درمان آرد .

خراسان نقش بی بدیلی در فرهنگ و توسعه جوامع بشری داشته است و متاسفانه ما در راه شناخت خراسان غفلت کرده ایم و کمتر آن را می شناسیم.

وی اضافه کرد: خراسان در گذشته اندیشمندان بسیار بزرگی را به فرهنگ و تمدن این سرزمین تقدیم کرده که از جمله آن ها می توان به حکیم ابوالقاسم فردوسی، عطار، خیام و .

اشاره کنم که از افتخارات بزرگ استان ما هستند و کمتر استانی در کشور وجود دارد که چنین سرمایه های فرهنگی و علمی بزرگی داشته باشد.

دبیر کمیته علمی همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی- اسلامی ادامه داد: همچنین وجود مضجع شریف علی بن موسی الرضا در خراسان باعث شناخت این استان به عنوان پایتخت معنوی در جهان اسلام شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بی بدیلی خراسان در فرهنگ و توسعه جوامع بشری

نقش بی بدیلی خراسان در فرهنگ و توسعه جوامع بشری