مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 12:052021-12-16بين الملل

موافقت کنگره آمریکا با تشکیل کمیسیون تحقیق درباره شکست ها در جنگ افغانستان


کنگره آمریکا روز چهارشنبه با تشکیل کمیسیونی برای ارزیابی شکست های جنگ 20 ساله در افغانستان به دنبال پیروزی طالبان موافقت کرد.

- کنگره آمریکا روز چهارشنبه با تشکیل کمیسیونی برای ارزیابی شکست های جنگ 20 ساله در افغانستان به دنبال پیروزی طالبان موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته روزنامه دیلی تایمز، این کمیسیون بخشی از یک بسته دفاعی سالانه به ارزش 768 میلیارد دلار بود که به دنبال تصویب در مجلس نمایندگان در هفته گذشته، در سنا نیز با 89 رای موافق و 10 رای مخالف تصویب شد.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا که در اوت سال جاری میلادی برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کرد، قرار است لایحه اختیارات دفاع ملی را امضا کند.

کمیسیون افغانستان شامل 16 عضو خواهد بود که توسط دو حزب اصلی منصوب می شوند و به آن ضرب الاجلی برای انتشار یک گزارش اولیه ظرف یک سال از زمان برگزاری نخستین نشستش و انتشار گزارش نهایی ظرف 3 سال داده خواهد شد.

کنگره آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این کمیسیون یک ارزیابی جامع در رابطه با جنگ افغانستان انجام می دهد و توصیه هایی را برای ارائه درس های تاکتیکی و استراتژیکی برای عملیات های آتی از جمله تاثیر کاهش و افزایش نیروها و ضرب الاجل های دقیق مطرح می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت کنگره آمریکا با تشکیل کمیسیون تحقیق درباره شکست ها در جنگ افغانستان

موافقت کنگره آمریکا با تشکیل کمیسیون تحقیق درباره شکست ها در جنگ افغانستان