مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 10:302021-12-16اقتصادي

گزارشگران بدون مرز: بیش از 500 خبرنگار در سال 2021 بازداشت یا کشته شده اند


سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود از وضعیت آزادی رسانه ها در جهان و نیز خطرات پیش روی فعالان حوزه خبر و اطلاع رسانی از بازداشت و کشته شدن بیش از پانصد خبرنگار در سال 2021 خبر داده است.

- سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود از وضعیت آزادی رسانه ها در جهان و نیز خطرات پیش روی فعالان حوزه خبر و اطلاع رسانی از بازداشت و کشته شدن بیش از پانصد خبرنگار در سال 2021 خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، بر اساس این گزارش طی سال جاری میلادی دست کم 46 خبرنگار در نقاط مختلف جهان جان خود را از دست داده اند که این میزان کمترین آمار ثبت شده طی بیست سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در مقابل با ابراز تاسف از وضعیت نگران کننده دستگیری ها و بازداشت خبرنگاران در طول سال جاری میلادی به 488 مورد بازداشت خبرنگار در جهان اشاره کرده است.

این سازمان غیردولتی که با هدف دفاع از آزادی مطبوعات و اطلاع رسانی در جهان فعایت می کند در گزارش سالانه خود که روز پنج شنبه منتشر شد، آورده است: از زمان انتشار نخستین گزارش سالانه در سال 1995 تاکنون هرگز شمار دستگیری خبرنگاران تا این حد بالا نبوده است.

گزارشگران بدون مرز می افزاید: این افزایش استثنایی و کم نظیر، چیزی حدود بیست درصد در یک سال، عمدتا حاصل اقدامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشگران بدون مرز: بیش از 500 خبرنگار در سال 2021 بازداشت یا کشته شده اند

گزارشگران بدون مرز: بیش از 500 خبرنگار در سال 2021 بازداشت یا کشته شده اند