مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-16سياسي

وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد


وزیر خارجه مجارستان امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که در رأس هیأتی اقتصادی به تهران سفر کرده امروز (پنجشنبه) 25 آذر ماه با مضور در محل و سیارتو وزرای خارجه ایران و مجارستان در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دو وزیر خارجه در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی و همکاری های آموزشی و رفع مسائل مربوط به آن و همچنین آخرین تحولات افغانستان با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان تلاش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را از اولویت های اصلی مناسبات ایران با مجارستان برشمرد و در این چارچوب پیشنهاد برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت و تهیه نقشه راه روابط را ارائه داد.

وی با اشاره به این که برخی توافقات قبلی با سرعتی که پیش بینی می شد جلو نرفته است، بر ضرورت تلاش ها برای برطرف کردن مشکلات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار ابتدا با اشاره به سفر سال 1394 خود به تهران و توافقات در این سفر اعلام آمادگی کرد کمیسیون مشترک اقتصادی را در سفر آتی به تهران برگزار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد

وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد