مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-16اقتصادي

ناهماهنگی پایگاه های اطلاعاتی موجب شکست هدفمندی یارانه ها شد


مدیر مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه پایگاه های اطلاعاتی کشور هماهنگ نیستند، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه پایگاه های اطلاعاتی کشور هماهنگ نیستند، اظهار داشت: مهمترین دلیل شکست هدفمندی یارانه ها همین امر بود و خوشه بندی ها موجب حرف و حدیث زیادی بود بنابراین مجبور شدند به 75 میلیون نفر به صورت درهم یارانه بدهند و هنوز هم به سیستم اطلاعاتی یکپارچه در کشور دسترسی نداریم.

نظام اطلاعاتی کشور ناکارآمد است رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: اتاق کرمان گذر از اقتصاد منابع محور به اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار قرار داده و مشاور انتخاب شده است و به زودی برنامه هایش را اعلام می کند.

سیدمهدی طبیب زاده هدف از حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان را کسب آمار و اطلاعات ذکر کرد و ابراز داشت: به این امر اذعان داریم که نظام آماری کشور کارآمد نیست در حالی که یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی مسائل زیادی در کشور وجود دارد و پرداختن به زیرساخت ها شاید یک کار فانتزی دیده شود اما اساسی ترین کاری ست که می توانیم، انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناهماهنگی پایگاه های اطلاعاتی موجب شکست هدفمندی یارانه ها شد

ناهماهنگی پایگاه های اطلاعاتی موجب شکست هدفمندی یارانه ها شد