مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-16اقتصادي

احیای 97 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان گفت: طی دو سال اخیر 97 تولید در شهرک های صنعتی کردستان احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.

- احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب 12 واحد معدنی و چند کارگاه صنعتی همچون سنگ کوبی، آسیاب و چوب بری در استان فعال بود و چیزی با عنوان واحد صنعتی یا شهرک صنعتی مشخصی در این استان وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی به تدریج بحث سرمایه گذاری، جذب سرمایه و شهرک های صنعتی در استان رونق گرفت که وضعیت استان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری به ویژه مرکز کشور عقب است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان با تاکید براینکه کردستان از احداث شهرک های صنعتی و اجرای طرح های صنعتی بزرگ از قافله عقب ماند، عنوان کرد: طی دو دهه اخیر این کار پیگیری شد و گام های خوبی تا این مقطع در استان برداشته شده که البته کافی نبوده و باید تلاش و جدیت بیشتری صورت بگیرد.

وی سرانه زمین های صنعتی در استان کردستان به ازای هر نفر را حدود 9 مترمربع بیان کرد و گفت: کردستان در این شاخصه حدود 11 مترمربع عقب و به تعبیری کمتر از نصف میانگین کل کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 97 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان

احیای 97 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان