مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-16سياسي

چگونه جهان با کمبود آب مقابله کند؟


کاهش محصول، کمبود برق و مهاجرت گسترده می تواند علل مشترکی از جمله کمبود آب داشته باشد که می تواند شکاف بین غنی و فقیر، توسعه یافته و توسعه نیافته را افزایش دهد.

- به نقل از وی بیلدولیو، یک دهه است که سازمان ملل به دنبال جمع آوری کشورهای عضو خود برای رسیدگی به مشکلات آب این منبع گرانبهاست زیرا کمبود آب می تواند زندگی میلیاردها نفر را تهدید کند.

میروسلاو لایچاک، رییس جدید مجمع، در سخنرانی ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواستار کمک بیشتر برای کاهش چالش آب شد.

وی در نشست شورای عالی آب گفت: کمبود آب با تغییرات آب وهوایی یا بلایای انسانی تشدید می شود و می تواند باعث تنش بین افراد، جوامع و کشورها شود و این تنش ها به سرعت به خشونت تبدیل می شوند.

رییس مجمع تاکید کرد: هدف این کمپین کمک به جامعه بین المللی برای دستیابی به یکی از اهداف تعیین شده در دستور کار 2030 برای توسعه پایدار یعنی تضمین در دسترس بودن و مدیریت پایدار آب و فاضلاب برای همه است.

لایچاک افزود: ما برای دستیابی به این هدف به چیزی بیش از اقدام دولت ها نیاز خواهیم داشت و با توجه به مقیاس جهانی چالش به کمک جامعه مدنی، بخش خصوصی، موسسات مالی و مقامات ملی و منطقه ای نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه جهان با کمبود آب مقابله کند؟

چگونه جهان با کمبود آب مقابله کند؟