مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 04:052021-12-16اقتصادي

علت کمبود برخی اقلام دارویی


دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در خصوص کمبود برخی اقلام دارویی و تبعات آزادسازی نرخ ارز دارو، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، میثم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این طبیعی است که برخی شرکت های دارویی با مطرح کردن آزادسازی نرخ ارز و بالا رفتن هزینه های تولیدی به دنبال افزایش سود خود باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه این قبیل شرکت ها در سال های گذشته و در مقاطعی که کشور در ثبات نسبی اقتصادی بوده است، با یک شیب ملایم قیمت دارو را متعادل نکردند و این فنر را نگه داشته اند.

کریمی گفت: امروز صنایع حاضرند با افزایش قیمت نهاده هایشان قیمت محصولاتشان واقعی شود که این شوک بزرگی به نظام سلامت کشور خواهد بود وی افزود: ‏اشخاصی که آنقدر قاطعانه می گویند با آزاد کردن نرخ ارز دارو، مشکل کمبود حل می شود، دارو راحت در دسترس قرار می گیرد، قاچاق و ناصر خسرو کلاً جمع می شود، قیمت دارو به شدت کاهش می یابد و…، چرا در این خصوص اقدامی نمی کنند.

همه اشخاصی که امروز پیگیر آزاد سازی نرخ ارز دارو هستند می دانند که این اتفاق نه تنها هیچ مشکلی را که حل نخواهد کرد، بلکه بر مشکلات خواهد افزود و تأمین دارو را پیچیده خواهد کرد و فقط قیمت دارو را واقعی خواهد نمود و یارانه آن را حذف خواهد کرد کریمی گفت: افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کمبود برخی اقلام دارویی

علت کمبود برخی اقلام دارویی