مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 21:352021-12-15فرهنگي

انقراض حیوانات به ادبیات ربطی ندارد


انقراض حیوانات یک بحث تخصصی است و به ادبیات داستانی کودک و نوجوان ربطی ندارد.

- این مترجم ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره استفاده نویسندگان از حیوانات در داستان های شان اظهار کرد: بچه ها از نظر عاطفی و احساسی زمانی که خردسال هستند با حیوانات بیشتر همذات پنداری می کنند؛ همان طور که یک دختر با عروسک بازی می کند و با آن حرف می زند با گربه هم حرف می زند.

اگر کودک ببیند گربه صدا درمی آورد، به او می گوید مامانت را گم کرده ای؟ گشنه ای؟ در واقع همان چیزهایی که به خودش مربوط است، به گربه منتقل می کند و از گربه سوال می پرسد.

اگر از شخصیت های جانوری استفاده می شود به این دلیل است که کودک خیلی راحت با آن ها همذات پنداری کرده و حرف می زند و فکر می کند حیوانات می توانند حرف بزنند و این موضوع برای شان باورپذیر است.

زمانی که کودکان به سن رشد عقلی و بلوغ فکری می رسند و قوه تمییزشان درست و نادرست را از هم تشخیص می دهد، داستان های رئال می خوانند.

او سپس گفت: برخی از داستان های بزرگسال بار سیاسی دارد و سمبولیک و نمادین است، در آن جا نویسنده از شخصیت جانوری استفاده کرده تا مفهوم و موضوعی را به صورت نمادین بیان کند و شما می توانید ما به ازای آن را در دنیای واقعی و رئال هم مشاهده کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقراض حیوانات به ادبیات ربطی ندارد

انقراض حیوانات به ادبیات ربطی ندارد