مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 15:102021-12-15بين الملل

برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات - آمریکا در واشنگتن


منابع خبری از آغاز مذاکرات دو روزه نظامی آمریکا و امارات در واشنگتن همزمان با تهدید ابوظبی به خروج از قرارداد خرید جنگنده های اف 35 خبر دادند.

- به نقل از خبرگزاری آناتولی، همزمان با تهدید امارات به تعلیق مذاکرات خرید جنگنده های اف 35 در چارچوب قراردادی 23 میلیارد دلاری که پهپاد و سایر ادوات نظامی پیشرفته را نیز شامل می شود، واشنگتن امروز چهارشنبه میزبان مذاکرات نظامی راهبردی بین آمریکا و امارات متحده عربی بود.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر گزارش داد: این مذاکرات در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واشنگتن آغاز شد و به گفته خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، به مدت دو روز بین مقامات دو کشور ادامه خواهد داشت.

این مذاکرات در حالی آغاز شده است که ابوظبی سه شنبه شب اعلام کرد تعلیق مذاکرات مرتبط با قرارداد خرید جنگنده های اف 35 را رسماً به اطلاع آمریکا رسانده است.

سفارت امارات در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد: این مذاکرات پس از بازبینی و ارزیابی مجدد در برنامه ساخت جنگده های اف 35 در آینده از سر گرفته خواهد شد.

تصمیم تعلیق مذاکرات خرید جنگنده های اف 35، مربوط به ارزیابی دوباره ملاحظات راهبردی، برآورد هزینه ها و میزان مفید بودن این جنگنده ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات - آمریکا در واشنگتن

برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات - آمریکا در واشنگتن