مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 11:402021-12-15اقتصادي

کسری 350میلیون متر مکعبی آبخوان در آذربایجان غربی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به کسری 350 میلیون متر مکعبی آبخوان در سال جاری اجرای دقیق و جدی طرح تعادل بخشی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

- ، یاسر رهبردین ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی عملکرد پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی با حضور مدیرعامل، معاون حفاظت و بهره برداری و مدیران دفتر حفاظت و امورات تابعه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، افزود: لزوم اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آن جایی نمود پیدا می کند که طبق گزارش شرکت آب و فاضلاب استان، در سال جاری 300 حلقه چاه آب شرب روستایی به دلیل افت سطح آبخوان از مدار خارج شده بود که با توجه به کسری 350 میلیون متر مکعبی آبخوان در سال جاری اجرای دقیق و جدی طرح تعادل بخشی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به بهره برداری از منابع آب به طور اخص منابع آب زیرزمینی پدیده نو ظهوری در کشور و استان آذربایجان غربی محسوب نمی شود.

نگاهی به روند توسعه بهره برداری از منابع آب بیانگر عوارض نامطلوب کاهش حجم مخازن آبرفتی از سالهای گذشته است.

رهبردین ادامه داد: نگاه یک جانبه به توسعه کشاورزی و عدم رعایت الگوی مصرف از جانب متولیان امر کشاورزی از عوامل اصلی بروز پدیده نامطلوب افت ادامه دار در سطح آبخوانهای استان محسوب می شود که با توجه به نقش تعیین کننده آب زیرزمینی در تأم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری 350میلیون متر مکعبی آبخوان در آذربایجان غربی

کسری 350میلیون متر مکعبی آبخوان در آذربایجان غربی