مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 11:202021-12-15بين الملل

تصویب طرح ممنوعیت واردات از سین کیانگ چین در مجلس نمایندگان آمریکا


مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت واردات از سین کیانگ چین را تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این لایحه جدید، با این پیش فرض که تمامی محصولات صادره از سین کیانگ، توسط نیروهایی تولید می شوند که به کار اجباری واداشته شده اند، ارائه شده است.

مجلس نمایندگان در هفته گذشته نسخه خود از این طرح را تصویب کرد که به تصویب سنا نرسید، انتظار می رود سنای آمریکا، نسخه جدید را تصویب کرده و آن را به کاخ سفید بفرستد؛ جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: دولت با کنگره همکاری نزدیکی خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که زنجیره تامین جهانی، عاری از کار اجباری است.

جمهوری خواهان و دموکرات های مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا، ماه هاست که بر سر تصویب قوانین مربوط به اویغورها با یکدیگر درگیر هستند.

سین کیانگ منطقه ای است که بخش اعظم مواد و کالاهای موردنیاز در ساخت پنل های خورشیدی در جهان، در آنجا تولید می شود و پکن اتهامات وارد به خود در آن منطقه را رد می کند؛ اما دولت آمریکا و دیگر گروه های حقوق بشری می گویند که دولت چین در آنجا در حال نسل کشی بوده و شبکه ای از اردوگاه ها را برای بازداشت اویغورها و دیگر گروه های مسلمان برپاکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب طرح ممنوعیت واردات از سین کیانگ چین در مجلس نمایندگان آمریکا

تصویب طرح ممنوعیت واردات از سین کیانگ چین در مجلس نمایندگان آمریکا