مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-15اقتصادي

پژوهش کیفی و با اصالت دارای ارزش است


رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه همه پژوهش های انجام شده باارزش هستند، گفت: مادامی که پژوهشی کیفیت و اصالت داشته باشد، باارزش است چه پژوهش بنیادی بوده و منجر به چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی شده باشد و چه پژوهش کاربردی بوده و مشکلی را رفع کرده باشد.

- دکتر رحمت صادقی امروز (چهارشنبه24آذر) در همایشی که به مناسبت تجلیل از پژوهشگران دانشگاه برگزارشد،اظهارکرد:انجام پژوهش در سال های اخیر بسیار سخت و دشوار بود اما پژوهشگران دانشگاه از راه خود بازنگشته و همچون گذشته به فعالیت های علمی خود ادامه داده اند.

وی کمبود تجهیزات و افزایش تورم را از مشکلات موجود دانست و افزود: متاسفانه در همه کشور چنان که شایسته است به پژوهش اهمیت داده نشده و کمتر از نیم درصد درآمد ناخالص ملی به این حوزه اختصاص داده می شود در حالیکه این میزان باید سه الی چهاردرصد باشد.

رییس دانشگاه کردستان عنوان کرد: نیم درصد تخصیص داده شده هم در بین دستگاه های اجرایی پراکنده شده و کمتر از یک چهارم آن در داخل دانشگاه هزینه می شود و بقیه آن به دستگاه های اجرایی اختصاص داده می شود.

وی تاکید کرد: شرایط موجود کار را برای پژوهشگران سخت کرده و این وضعیت شایسته پژوهشگران دانشگاه نیست و امیدواریم بتوانیم سیستمی طراحی کنیم تا محدودیتی برای انجام پژوهش نداشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش کیفی و با اصالت دارای ارزش است

پژوهش کیفی و با اصالت دارای ارزش است