مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-15اقتصادي

صادرات بیش از 300 هزار تن کالا از مرز بیله سوار


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در سال جاری 322 هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم الله وثوقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که در 8 ماهه سال جاری صادرات نسبت به سال قبل 78 درصد افزایش داشته، اظهار کرد: در سال جاری 322 هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است.

وی ضمن اشاره به صادرات 88 درصدی محصولات توسط ناوگان ایرانی افزود: از مجموع صادرات 283 هزار تن توسط 12 هزار و 574 دستگاه کامیون ایرانی و 29 هزار تن کالا توسط یک هزار و 900 کامیون خارجی جابه جا شده است.

  مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در خصوص واردات نیز ادامه داد: در سال جاری واردات کالاها از این پایانه مرزی 9 درصد افزایش داشته که 30 درصد واردات توسط ناوگان حمل ونقل داخلی و 60 درصد توسط ناوگان خارجی صورت گرفت.

وثوقی به مشکلات حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای اشاره کرد و گفت: کمبود منابع مالی اصلی ترین و مهم ترین مشکل حوزه راهداری استان اردبیل است به طوری که از 100 درصد نیاز مالی جهت نگهداری راه های استان سالانه تنها 20 درصد اعتبارات تامین می شود.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلات و چالش های راهداری نیروی انسانی، بالا بودن عمر ناوگان راهداری و ناوگان حمل و نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 300 هزار تن کالا از مرز بیله سوار

صادرات بیش از 300 هزار تن کالا از مرز بیله سوار