مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-15دانش

رعایت نکردن اخلاق پژوهش از پیامدهای سرقت علمی است


استادیار علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص پیامدهای سرقت علمی عنوان کرد: عدم رعایت اخلاق پژوهش، فربه کردن هویت کاذب، به حاشیه رفتن آموزش، - ارتقای مرتبه سریع و کاذب دانشگاه، داده سازی، استثمار دانشجو و غیره از جمله این پیامدها هستند.

مراد یاری دهنوی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باهنر در رابطه با معنا و مفهوم پژوهش بیان کرد: پدیدارنگاری نوعی از پژوهش است که در آن فهم و تجربه متفاوت افراد از یک پدیده به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به مقاله راه های تجربه پژوهشگر دانشگاهی بودن گفت: در این مقاله به صحبت 28 پژوهشگر صحبت شده و درک آن ها از پژوهش در جدول نتایج این مقاله آورده شده است.

یاری دهنوی ادامه داد: طبق این مقاله هدف بیشتر پژوهشگران از پژوهش ایفای کامل نقش دانشگاهی، مشهور شدن، حل یک معما و مشارکت در اجتماع است؛ همچنین هدف از نشر نتایج از نظر این پژوهشگران برآوردن انتظارات جامعه، شناختن پژوهش، کسب بازخورد از پژوهش و تشویق تغییرها است.

وی در رابطه با نتایج به دست آمده در خصوص چیستی فرایند پژوهش از این مقاله اظهار کرد: تشخیص و حل یک مسئله، کشف چیزهای جدید، تحقیق یک علاقه کنجکاوانه و بیان مسائل متعدد به اجتماع از جمله موارد چیستی پژوهش طبق این مقاله است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت نکردن اخلاق پژوهش از پیامدهای سرقت علمی است

رعایت نکردن اخلاق پژوهش از پیامدهای سرقت علمی است