مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-15اقتصادي

امسال10 هکتار کاملینا در کازرون کشت شده است


برای توسعه کشت دانه های روغنی، برای اولین بار 10 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کاشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: برای توسعه کشت دانه های روغنی، برای اولین بار 10 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کاشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته است.

  حمید رشیدی چهارشنبه 24 آذر در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه معرفی گیاهان جدید می تواند با تغییرات الگوی کشت گامی موثر در اقتصادی کردن کشاورزی، ایجاد اشتغال جدید و پایدار داشته باشد، اظهار کرد: کشت این دانه روغنی در منطقه شورعبدالعلی خانی از توابع بخش جره و بالاده این شهرستان انجام شد.

او با اشاره به اینکه عملیات کاشت کاملینا در نیمه دوم آذر ماه انجام شده است، عنوان کرد: در اوایل خردادماه سال آینده 15 تن دانه روغنی از این مزرعه برداشت خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه گیاه کاملینا از گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تاثیر زیادی در کشت و تولید آن ندارد، اضافه کرد: نیاز آبی کم، کشت پاییزه و سازگاری با اقلیم منطقه، مقاومت به خشکی، شوری زمین، آفات و بیماری ها و حساسیت نداشتن گیاه به ریزش محصول در زمان برداشت از مهم ترین مزیت های این گیاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال10 هکتار کاملینا در کازرون کشت شده است

امسال10 هکتار کاملینا در کازرون کشت شده است