مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-15اجتماعي

افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب و مسأله گرگاس...


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب در حاشیه شهرها کم کم باعث جایگزین شدن آنان در زیستگاه های حیات وحش می شود، - گفت: این موضوع می تواند باعث دو رگ شدن سگ و گرگ و شکلگیری گونه ای به نام گرگاس شود.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، درباره افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب در مناطق حاشیه ای البرز گفت: جمعیت گونه های مختلف تحت تأثیر سه عامل امنیت زیستگاه، غذا و دشمن طبیعی است و سگ ها در این سه عامل با مشکلی مواجه نیستند و همین باعث بالا رفتن جمعیت این گونه شده است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب و حضور در حاشیه شهرها و زیستگاه های محیط زیست، کم کم این گونه را جایگزین حیات وحش می کند و از جمله مخاطرات این وضعیت امکان شکار گونه هایی چون کل و بز توسط سگ ها است.

حکیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مخاطراتی که از این ناحیه وجود دارد امکان جفتگیری سگ و گرگ و شکلگیری گرگاس است که شجاعت سگ و درندگی گرگ را دارد و از سگ درنده تر و نسبت به گرگ امکان نزدیک شدن آن به انسان نیز بیشتر است.

وی در خصوص راهکار کاهش جمعیت سگ های بلاصاحب گفت: ما به عنوان محیط زیست موافق غذارسانی به سگ های بلاصاحب نیستیم و بر دستورالعمل زنده گیری و جداسازی سگ های بیمار و سالم و سپس عقیم سازی و واکسیسناسیون سگ های سالم و مرگ با ترحم سگ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب و مسأله گرگاس...

افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب و مسأله گرگاس...