مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-15پزشكي

کمبود شدید پرستار مرد در گیلان


مدیر پرستاری علوم پزشکی گیلان، 70 درصد بدنه نظام سلامت کشور را کادر پرستاری دانست و عنوان کرد: 90 درصد کادر پرستاری را زنان تشکیل می دهند و مردان بیشتر در فوریت های اورژانس و قسمت های پیش بیمارستانی فعالیت می کنند و لذا شدیدا با کمبود نیروی مرد پرستار مواجه هستیم.

- طاهره زاهدصفت در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تصویب قانون اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال 86، اظهار مرد: با پیگیری های مستمر سازمان نظام پرستاری این قانون در سه ماهه پایان سال جاری به صورت پایلوت و از سال 1401 به صورت قطعی در همه استان ها اجرایی می شود.

وی در پاسخ به سوال که آیا با کمبود پرستار در گیلان مواجه هستیم؟ ، افزود: کمبود پرستار یک مسئله جهانی است و در کشور ما به یک موضوع مهم تبدیل شده است.

طی 22 ماه گذشته که با شیوع کووید مواجه بودیم، فرسودگی شدید گروه پرستاری و نظام سلامت اتفاق افتاده و برخی از پرستاران سلامتی خودشان را از دست دادند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شاخص کشوری پرستار به بیمار را 1.

8 و شاخص استانی آن را یک دانست و یادآور شد: در گیلان کمبود قابل توجه پرستار وجود دارد؛ البته در دوران کرونا فراخوان همکاری پرستاران را اعلام کردیم و حدود 300 پرستار غیر از گروه های طرحی به کمک دانشگاه آمدند و لذا حدود 184 نفر از وضع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود شدید پرستار مرد در گیلان

کمبود شدید پرستار مرد در گیلان