مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-15اقتصادي

موزه فرش در آذربایجان غربی راه اندازی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از راه اندازی موزه فرش با توجه به ظرفیت های کم نظیر این هنر و صنعت در استان خبر داد.

- جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت جهانی دو برند فرش ریزماهی خوی و آهنین تکاب از استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت این استان در تولید فرش دست بافت نیاز است که یک موزه فرش در این استان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه راه اندازی موزه های تخصصی انجام داده است، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های کم نظیر در زمینه فرش جای خالی این موزه در استان احساس می شود که تلاش داریم با همکاری بخش خصوصی در شهرهای خوی، تکاب و ارومیه اقدام به راه اندازی موزه فرش بکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی موزه کودک، موزه طب، موزه باز چالدران، موزه والیبال، باغ موزه ستاد لشکر 64 ارومیه، موزه صلح سردشت، موزه مدرسه را از مهمترین موزه های تخصصی در استان عنوان کرد و افزود: راه اندازی موزه فرش علاوه بر اینکه مکانی برای نگهداری فرش های قدیمی استان خواهد بود مکانی برای ترویج و توسعه این هنر در استان خواهد بود.

جباری اضافه کرد: شهرستان های تکاب و خوی مهمترین قطب های تولید فرش استان هستند و در کنار شهرستان های فوق، تقریباً در تمامی شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه فرش در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

موزه فرش در آذربایجان غربی راه اندازی می شود