مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-15اقتصادي

بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی یزد، غیربومی هستند


مدیر کل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی، غیربومی و بیش از 90 درصد آنها نیز کودکان اتباع فاقد مجوز هستند.

- علی محمد عطابخش در دیدار با شهردار یزد با بیان این مطلب، گفت: بهزیستی به منظور ساماندهی این کودکان اقدام به آماده سازی ساختمانی با همکاری شهرداری کرده است.

وی همچنین از راه اندازی سرپناه شبانه ویژه معتادین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات راه اندازی این سرپناه توسط شهرداری انجام شده و یک ساختمان به یکی از موسسات تحت نظارت بهزیستی داده شده است.

عطابخش در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی، گفت: طبق برآورد جهانی، 10 درصد جمعیت هر منطقه را افراد دارای معلولیت شکل می دهند که چهار درصد آنها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.

وی گفت: در حال حاضر 29 هزار معلول بینایی شنوایی، صوت و گفتار، جسمی حرکتی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

وی با اشاره به درجه بندی نوع معلولیت ها نیز گفت: معلولیت براساس شدت به خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید درجه بندی می شود که تعیین نوع و شدت آن در کمیسیون پزشکی بر اساس استانداردهای بین المللی صورت می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی، گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط را مطرح کرده است که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی یزد، غیربومی هستند

بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی یزد، غیربومی هستند