مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-14اقتصادي

رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی


رشد تقاضا و کاربری پهپادها در بخش کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش نشان می دهد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: توسعه کاربری پهپادهای کشاورزی در راستای هوشمندسازی بخش کشاورزی صورت می گیرد و تاکنون 65 نوع و مدل پهپاد کشاورزی توسط 12 شرکت، عرضه شده است.

کامبیز عباسی افزود: در حال حاضر، نزدیک به 450 تا 460 دستگاه پهپاد کشاورزی در بخش کشاورزی کشور جذب و برای انجام عملیات مختلف با محوریت سمپاشی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: پهپادهای کشاورزی برای کودپاشی، گرده افشانی، بذرکاری در مراتع و سایر عملیات کشاورزی در مناطق صعب العبور که امکان تردد ماشین وجود ندارد و یا در ارتفاع درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

عباسی درباره دلایل رشد کاربری پهپادهای کشاورزی، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته کشاورزان به صورت الگویی با پهپاد آشنا شدند و اکنون استفاده از این فناوری مورد استقبال آنها قرار گرفته است ضمن آن که ما هم توانستیم بخش های دولتی، نظارتی و امنیتی و بخش اعتباری کشور را در مورد ضرورت استفاده از این فناوری نوین در بخش کشاورزی قانع کنیم.

وی با اشاره به این که تسهیلات خرید پهپاد از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی قابل پرداخت است، تصریح کرد: بهره برداران می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی

رشد 3 برابری کاربری پهپادها در بخش کشاورزی