مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 11:252021-12-14سياسي

دستاورد فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رو نمایی شد


دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی برای نخستین بار در کشور دستاورد پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی در افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی که توسط دکتر نیما نادری، عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شده، به وسیله ادوات دقیق، حساس و با کارایی بالا، آشکار سازی حریق با سرعت بسیار بالا و به روش اپتیکی امکان پذیر می شود، به طوری که می تواند در همان ثانیه های ابتدایی و با صرف هزینه های جزیی از آتش سوزی های وسیع جلوگیری کند.

نصب و راه اندازی این فناوری نیازی به برق ندارد و این دستگاه با استفاده از انرژی خورشیدی جهت شناسایی و تعقیب شعله آتش می تواند به منظور اطفاء به موقع حریق در جنگل ها و مراتع مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگاه به وسیله سنسورهای تعبیه شده می تواند به محض مشاهده شعله آتش فرمان راه اندازی هشدار و فعال سازی دوربین مدار بسته را صادر و با جابجا شدن شعله مکان آن را تعقیب کند، ناحیه آشکار سازی حسگر موجود در این دستگاه طوری انتخاب شده است که توانایی تشخیص سریع شعله را از سایر منابع نوری دارد.

 این دستگاه می تواند محرک های مختلف را بر حسب نیاز شناسایی کند، به طور مثال در احتراق های ناشی از گاز های مختلف که سبب انتشار نور با طول موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رو نمایی شد

دستاورد فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رو نمایی شد