مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-14اقتصادي

صادرات چمدانی 500 هزار دلاری سنگ های قیمتی شهربابک


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان کرمان گفت: صادرات چمدانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان شهربابک 500 هزار دلار در سال است.

- فریدون فعالی در حاشیه سفر به شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه این شهرستان نامزد عنوان شهر ملی سنگ فیروزه شده است، اظهار کرد: این شهرستان دارای قابلیت ها و ظرفیت های خوبی در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارد بطوریکه گردش مالی رشته تراش سنگ فیروزه شهربابک در طول سال به بیش از 50 میلیارد تومان می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تراش سنگ فیروزه دارای 68 تعاونی و یک اتحادیه است، افزود: در شهرستان شهربابک 2000 هنرمند در این زمینه آموزش دیده اند که 400 نفر از آنها نیز بیمه شده اند.

وی با تاکید براینکه شهربابک قابلیت ثبت به عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را دارد بیان کرد: باید شاخص های لازم برای این ثبت اجرا و لحاظ شود تا بتوانیم در تاریخ های 27 تا 29 آذرماه جاری با حضور داوران کشوری زمینه ثبت آن را فراهم کنیم.

فعالی خاطرنشان کرد: طرح اولیه تهیه و تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با همکاری فرماندار و سایر مسئولان محلی عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را از آن شهرستان شهربابک کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات چمدانی 500 هزار دلاری سنگ های قیمتی شهربابک

صادرات چمدانی 500 هزار دلاری سنگ های قیمتی شهربابک