مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-14اجتماعي

406 کودک کار و خیابانی در مراکز بهزیستی استان فارس پذیرش شدند


از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه 406 کودک کار و خیابانی در مراکز بهزیستی استان پذیرش شده اند.

- ، محمدصادق کشفی نژاد، گفت: علت حضور کودکان در خیابان ها و چهارراه ها تنها فقر مالی نیست و بررسی های ما نشان می دهد که علل مختلفی در ایجاد این معضل اجتماعی دخیل هستند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس افزود: تحصیل، آموزش، سلامت روانی _ اجتماعی و حفظ هویت این کودکان، مهمترین دغدغه های بهزیستی فارس است.

او افزود: این کودکان پس از ارجاع به بهزیستی در دو مرحله خدمات مددکاری دریافت می کنند و در مراکز شبه خانواده بهزیستی نیز خدمات روانشناسی برای آموزش مهارت های زندگی و سلامت روانی کودک و خدمات حرفه آموزی و اشتغال زایی، پرستاری، پزشکی و توزیع بسته های معیشتی به خانواده ها ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان فارس اظهار کرد: بهزیستی متولی امر کودکان کار و خیابان است اما سایر دستگاه ها نیز در این امر دخیل و درگیر هستند.

او خاطرنشان کرد: هدف ما از تشکیل کارگروه این است که مطابق آیین نامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و برابر ماده 8 آیین نامه؛ وظایف دستگاه های درگیر در ساماندهی و خدمات رسانی این کودکان تعیین شود و با ایجاد فرهنگ سازی، این مهم القا شود که از کمک مستقیم به این کودکان خودداری شود، چرا که این کودکان با دریافت وجه نقدی از مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

406 کودک کار و خیابانی در مراکز بهزیستی استان فارس پذیرش شدند

406 کودک کار و خیابانی در مراکز بهزیستی استان فارس پذیرش شدند