مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-14اقتصادي

از تلاش 10 ساله پژوهشگران گلستانی تا معرفی 3 رقم بذر جدید گندم


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از معرفی سه رقم جدید گندم در این استان خبر داد و گفت: با تلاش پژوهشگران گلستانی سه رقم بذر جدید گندم در گلستان معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، استان گلستان همواره جزو رتبه‎های نخست تولید محصولات مهم همچون گندم، سویا، کلزا و پنبه در کشور محسوب می‎شود و بدون تردید برای بهتر شدن جایگاه گلستان در تولیدات کشاورزی نیاز به حمایت مسوولان متولی است.

خوشبختانه با تلاش بیش از 10 ساله پژوهشگران مرکز تحقیقات استان گلستان، سه رقم بذر جدید گندم به نام های آراز ، آرمان و تکتاز در این استان معرفی شد.

کاهش بارش نزولات آسمانی طی سال زراعی جاری در گلستان و وقوع پدیده خشکسالی سبب شده تا گندمکاران این استان سال سخت و کم محصولی را پیش رو داشته باشند اما خوشبختانه با تلاش بیش از 10 ساله پژوهشگران گلستانی سه رقم جدید گندم معرفی شد و به دلیل افزایش عملکرد این سه رقم جدید گندم به زودی شاهد کشت این ارقام در بیش از 100 هزار هکتار از اراضی گلستان خواهیم بود.

* کشت ارقام جدید گندم در بیش از 100 هزار هکتار از اراضی گلستان ابوالفضل فرجی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش بیش از 10 ساله پژوهشگران مرکز تحقیقات استان گلستان توانستیم سه رقم بذر جدید گندم به نام های آراز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تلاش 10 ساله پژوهشگران گلستانی تا معرفی 3 رقم بذر جدید گندم

از تلاش 10 ساله پژوهشگران گلستانی تا معرفی 3 رقم بذر جدید گندم