مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-14سياسي

غفلت از یاد خدا با تهذیب روح سازگاری ندارد


معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان با تأکید بر اینکه غفلت از یاد خدا با تهذیب روح سازگاری ندارد، مهم ترین مانع برای رسیدن به اخلاق انسانی را غفلت دانست و گفت: - انسان باید تمام مفاهیم اخلاقی را با اصول موضوعه بسنجد.

حجت الاسلام مصطفی مهدوی در سلسله جلسات مجازی بصیرت افزایی سازمان بسیج اساتید لرستان که شامگاه دوشنبه، 22 آذر با موضوع اخلاق در قرآن و اصول موضوعه که به همت معاونت تربیت و آموزش کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: اصول موضوعه دارای سه رکن است بدین معنا که در رسیدن به اخلاق انسانی، انسان مختار است و قدرت اصلاح دارد در ثانی نیازمند هدف است و تلاش او برای رسیدن به هدف مطلوب اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه اخلاق انسانی زمانی مطرح می شود که سه اصل موضوعه یعنی مختار بودن، نیاز به هدف و اثرگذاری تلاش را بپذیرد، افزود: انسان اختیار دارد و با اختیار باید تلاش کند به مطلوب نهایی برسد.

مهدوی با اشاره به اینکه اختیار فقط برای انتخاب است و عاملی که باعث می شود ما را حرکت دهد اراده است، ادامه داد: در معنای دقیق تر اختیار برای انتخاب هدف و اراده برای حرکت است کمااینکه در بحث هدف، مهم ترین رکن سعادت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از یاد خدا با تهذیب روح سازگاری ندارد

غفلت از یاد خدا با تهذیب روح سازگاری ندارد