مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-14پزشكي

تاثیر فلزات سمی بر افزایش خطر سفت شدگی عروق خونی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ساینس دیلی، فلزات سمی موجود در محیط ممکن است خطر آترواسکلروز، تجمع پلاک در شریان ها که می تواند از رسیدن خون و اکسیژن به اندام های اصلی جلوگیری کند، - قرارگیری در محیط حاوی میزان بالا فلزات سمی آرسنیک، کادمیوم و تیتانیوم خطر تشکیل پلاک در شریان های گردن، قلب و پا ها را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ساینس دیلی، فلزات سمی موجود در محیط ممکن است خطر آترواسکلروز، تجمع پلاک در شریان ها که می تواند از رسیدن خون و اکسیژن به اندام های اصلی جلوگیری کند، را افزایش دهد.

آرسنیک و کادمیوم، فلزاتی که در غذا، آب و تنباکو یافت می شوند، به علاوه تیتانیوم، که می تواند از ایمپلنت های دندانی و ارتوپدی، لوازم آرایشی یا خودروسازی حاصل شود، با احتمال بیشتر گرفتگی عروق در گردن، ساق پا و قلب مرتبط است.

ماریا گراو پرز ، از بیمارستان تحقیقات بیوپزشکی والنسیا اسپانیا، می گوید: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، اگر بتوانیم آلاینده های محیطی را از بین ببریم، می توان از 31 درصد بار بیماری های قلبی عروقی در جهان جلوگیری کرد.

آترواسکلروز زمانی ایجاد می شود که رسوبات چربی یا پلاک ها در شریان ها ایجاد می شوند و باعث باریک شدن، ضعیف شدن و سفت شدن آن ها می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر فلزات سمی بر افزایش خطر سفت شدگی عروق خونی

تاثیر فلزات سمی بر افزایش خطر سفت شدگی عروق خونی