مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:402021-12-14اجتماعي

ضرورت پایش هوشمند و حفاظت از حیات وحش توسط فناوری های نوین


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:‏ پایش هوشمند و مستمر حیات وحش و استفاده از فناوری های نو، به محیط بانان امکان برخورد به موقع با ‏شکارچیان غیرمجاز و حفظ گونه.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:‏ پایش هوشمند و مستمر حیات وحش و استفاده از فناوری های نو، به محیط بانان امکان برخورد به موقع با ‏شکارچیان غیرمجاز و حفظ گونه.

های جانوری کمک می کند.

حسن عباس نژاد در نشست سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده کنتال گفت: با توجه به ویژگی فناوری های سنجش از دور و ‏GIS، بسیاری از تهدیدهای حیات وحش قابل شناسایی، پایش و ‏پیشگیری هستند و حفاظت از گونه های در خطر انقراض بصورت دقیق تری قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد: به طور کلی سه عامل تهدید آمیز حیات وحش، تخریب زیستگاه ها، شکار غیرقانونی و تغییرات اقلیمی هستند که برای مدیریت موضوع، امروزه از فناوری های نوین مانند پهبادهایی که توانایی تصویر برداری با کیفیت بالای مکانی را دارند و استفاده از دانش ‏فوتوگرامتری، کمیت و کیفیت زیستگاهها و حیات وحش منطقه جانوری پایش می شود.

عباس نژاد افزود: اطلاعات استخراج شده از این روش دانش کافی را از شیوه زندگی ‏گونه های جانوری، منابع غذایی و مسیرهای مهاجرات آنها در اختیار محققین قرار می دهد که در مقایسه با روش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت پایش هوشمند و حفاظت از حیات وحش توسط فناوری های نوین

ضرورت پایش هوشمند و حفاظت از حیات وحش توسط فناوری های نوین