مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-14بين الملل

«برلین» نورد استریم 2 را گروگان گرفت


وزیر خارجه دولت جدید برلین در ژستی که دوام آن در دراز مدت مورد تردید است؛ عملیاتی شدن پروژه گازی نورد استریم 2 را به رفع تنش های روسیه-اوکراین مشروط کرد.

- به نقل از فرانس پرس، بازار انرژی اروپا بعد از اظهارنظر اخیر آنالنا بائربوک وزیر خارجه دولت جدید برلین، دستخوش نوسان شد.

بائربوک که چند روزی است سکان سیاست خارجی آلمان را به دست گرفته است؛ می گوید پروژه خط لوله نورد استریم 2 که قرار است گاز طبیعی روسیه را به آلمان و از آنجا به سایر کشورهای قاره سبز منتقل کند؛ در صورت تشدید هرگونه درگیری در اوکراین، عملیاتی نخواهد شد- ادعایی که متأثر از موضع سبزها حزب متبوع او در دولت ائتلافی برلین است.

این در حالی است که اولاف شولتز صدراعظم جدید آلمان هم به رغم حمایت های پیشین حزب سوسیال دموکرات از پروژه نورد استریم 2، مدعی شده بود اشتباه بزرگی است که تصور کنید نقض مرزهای یک کشور اروپایی بدون عواقب خواهد بود .

سوسیال دموکرات ها بدنه اصلی دولت ائتلافی جدید آلمان را تشکیل می دهند و اشاره شولتز در اینجا به تنش های اخیر مسکو-کی یف و مبتنی بر اتهام تلاش روسیه برای حمله نظامی به اوکراین است.

پروژه نورد استریم 2 در دولت آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان هم محل اختلاف میان واشنگتن-برلین بود چراکه دولت آمریکا آن را مایه تضعیف جایگاه سیاسی-اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«برلین» نورد استریم 2 را گروگان گرفت

«برلین» نورد استریم 2 را گروگان گرفت