مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 12:352021-12-13اقتصادي

یکی از اولویت های پژوهشی استان مطالعه در بخش خاک است


رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های پژوهشی استان مطالعه و بررسی منابع خاکی باشد؛ گفت: حفظ و صیانت و نگهداری و مدیریت خاک نیازمند شناسایی خاک است و امیدواریم منابع مادی برای مطالعات سیستماتیک مهیا شود.

- رحمت صادقی امروز (22آذر) در همایش روز جهانی خاک اظهار کرد: خاک در بحث کشاورزی و تولید موادغذایی و همچنین در بحث مدیریت آب دارای اهمیت بسیاری است.

صادقی افزود: خاک علاوه بر تاثیر در بخش کشاورزی و مدیریت آب بر سایر بخش های صنعت نیز اثرگذار است و بسیاری از محصولاتی که امروزه از آن استفاده می شود، از خاک تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در یونان باستان خاک یکی از چهار عنصر یاد شده است بیان کرد: این امر نشان دهنده اهمیت خاک است لذا غفلت از آن نیز نوعی تهدید جدی به شمار می آید، مشکلات فراوانی که در بحث خاک از جمله شوری خاک، فرسایش خاک و آلودگی وجود دارد.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد: برخلاف سایر آلودگی ها، آلودگی خاک به راحتی قابل مشاهده نیست و اغلب عامه مردم درکی از این موضوع نداشته و نسبت به آن بی توجه هستند.

صادقی با اشاره به وجود محدودیت خاک در کردستان افزود: ما در بحث منابع خاک به ویژه خاک حاصلخیز برای کشاورزی محدودیت داریم و چنانچه از آن محافظت نشود مشکلات جدی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از اولویت های پژوهشی استان مطالعه در بخش خاک است

یکی از اولویت های پژوهشی استان مطالعه در بخش خاک است