مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 12:352021-12-13سياسي

شیوه سنتی پژوهش و ارتباط با صنعت پاسخگوی نیازها نیست


رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در رویداد سالانه روز پژوهش، با بیان این موضوع که در پژوهش و نوآوری نیاز به بازنگری اساسی داریم، تاکید کرد: شیوه سنتی پژوهش و ارتباط با صنعت پاسخگوی نیازهای کشور نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور انبیاء در رویداد سالانه روز پژوهش که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به حضار، برای بیان بهتر منزلت پژوهش و فناوری به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن هم برای صنعت و هم برای صانع، اهمیت زیادی قائل است و آیات مختلفی در قرآن در این موضوع وجود دارد و به فناور و فناوری توجه دارد.

وی عنوان کرد: در دو ماه قبل در مراسم معارفه، شعار توسعه فناوری و تعاملات صنعتی را انتخاب کردیم که انجام این مهم، با صبر و استقامت و روحیه جهادی امکان پذیر است.

انبیاء با ذکر مثالی، اهمیت پژوهش و فناوری را خاطر نشان کرد و گفت: میزان استحصال و استخراج نفت از منابع زیرزمینی بسته به تکنولوژی که استفاده می شود، بین 20 تا 65 درصد است؛ ولی در کشور ما میانگین آن حدود 25 درصد است.

یکی از مخازن کشور مخزن آزادگان است.

بررسی هایی که انجام شده، نشان داده که اگر ضریب بازیافت را در این مخزن، فقط یک واحد افزایش بدهیم، استحصال نفت از این مخزن به 260 میلیون بشکه افزایش می یابد که مبلغ آن به حدود 20 میلیارد دلار می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه سنتی پژوهش و ارتباط با صنعت پاسخگوی نیازها نیست

شیوه سنتی پژوهش و ارتباط با صنعت پاسخگوی نیازها نیست