مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-13حوادث

عامل ارسال هزاران پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی دستگیر شد


رییس پلیس فتا استان از شناسایی مجرم سایبری که از طریق ارسال بیش از هشت هزار پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی اقدام به کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی از هموطنان کرده بود، - رسول جلیلیان، رییس پلیس فتا استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضایی با موضوع برداشت غیر مجاز از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی به مبلغ 34 میلیون ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد : بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا حاکی از آن بود که برداشت های غیرمجاز از طریق اینترنت و با ورود به لینک جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و موجبات سرقت از حسابشان را فراهم می کردند.

وی با بیان اینکه متهم تا این لحظه متهم به برداشت 3 میلیارد ریالی از بیش از 110 نفر از هموطنان با این شگرد اعتراف کرده است ؛ به کاربران توصیه  به هیچ عنوان برروی لینک هایی که در پیامک ها و یا پیام های شبکه های اجتماعی از افراد ناشناس دریافت می کنند اعتماد نکرده و کلیک نکنند ، زیرا مجرمان سایبری در این فضا به دنبال کاربرانی هستند که با عملیات روانی آنها قربانی می شود.

سرهنگ جلیلیان ضمن تاکید بر اینکه کاربران باید برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود نموده و اگاه باشند که اپلیکیشن هایی که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل ارسال هزاران پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی دستگیر شد

عامل ارسال هزاران پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی دستگیر شد