مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-13بين الملل

عراق برای خرید برق به سمت عربستان می رود


به گفته وزیر نفت عراق، این کشور اکنون 15 هزار مگاوات برق تولید می کند که بسیار کمتر از 30 هزار مگاوات انرژی مورد نیاز برای تامین پیک مصرف در فصل تابستان است.

- عراقی ها برای مقابله با کمبود برق، دنبال منابع دیگر هستند و اکنون گفته شده که این کشور در تلاش برای خرید برق از عربستان است.

سال هاست که ایران تنها تامین کننده برق عراق بوده و این درحالی است که بغداد بخاطر کارشکنی واشنگتن هنوز بدهی هایش را بابت خرید برق از ایران تسویه نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بر اساس آنچه که احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق گفته، این کشور که با بحران شدید انرژی مواجه است، در حال مذاکره با عربستان سعودی برای خرید برق است.

عبدالجبار دیروز در جمع خبرنگاران افزود که گفت و گو با عربستان سعودی به منظور تامین و تثبیت انرژی و پیوند شبکه برق عراق به خط انتقال خلیج فارس در جریان است.

وی گفت که برای اجرا و تحقق این طرح، همکاری و هماهنگی بالایی از سوی ما و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی وجود دارد و آنها با استقبال بسیار مایل به کمک به عراق هستند.

وبگاه خبری دجله با انتشار اظهارات وزیر نفت عراق به نقل از عبدالجبار نوشت که مذاکرات با عربستان اکنون به روی قیمت متمرکز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق برای خرید برق به سمت عربستان می رود

عراق برای خرید برق به سمت عربستان می رود