مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 08:002021-12-13فرهنگي

میناکاران مندایی اهواز سفیران تمدن و فرهنگ ایران


یک فعال فرهنگی و هنری با بیان اینکه یکی از هنرهای دستی زیبایی که به طور اختصاصی در حوزه زیورآلات بانوان وجود دارد و در آن می توانیم شاهد اصیل ترین طرح و نقش های ایرانی باشیم هنر میناکاری اصیل صبی اهوازی است، - گفت: خواستگاه این هنر باستانی به شهر اهواز و میناکاران مندایی آن باز می گردد.

زهرا عباسی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: از آنجایی که این هنر مینای صبی در حوزه حفظ تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی ایران و اقلیم خوزستان نقش بسزایی دارد باید توجه بیشتری به هنرمندان فعال در این حیطه از سوی سازمان و نهادهای فعال فرهنگی صورت گیرد؛ نمایندگان و سفیران هنری که می کوشند با هنر اصیل و باستانی شان بانوی بافرهنگ ایرانی را به زیباترین زیورآلات ساخته ایران مزین گردانند و از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی محافظت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از هنرهای دستی زیبایی که به طور اختصاصی در حوزه زیورآلات بانوان وجود دارد و در آن می توانیم شاهد اصیل ترین طرح و نقش های ایرانی باشیم هنر میناکاری اصیل صبی اهوازی است توضیح داد: خواستگاه این هنر باستانی به شهر اهواز و میناکاران مندایی آن باز می گردد.

آنها از اقلیت های یکتاپرست و پیروان حضرت یحیی (ع) هستند که در قرآن کریم از آنها به عنوان صابیین تکریم شده است و حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، نیز از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میناکاران مندایی اهواز سفیران تمدن و فرهنگ ایران

میناکاران مندایی اهواز سفیران تمدن و فرهنگ ایران