مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-13اقتصادي

کرمانشاه مرکز تکثیر بچه ماهی ندارد


در استان مرکز تکثیر بچه ماهی نداریم.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در استان مرکز تکثیر بچه ماهی نداریم.

سید فرزاد افضلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه استان کرمانشاه مرکز تکثیر بچه ماهی ندارد، گفت: این موضوع می تواند نقش مهمی در افزایش هزینه های نهایی تولید آبزیان دراستان داشته باشد.

وی اضافه کرد: عدم برخورداری استان از مرکز تکثیر بچه ماهی سبب شده تا علاوه بر اینکه هزینه های حمل و نقل به هزینه های پرورش دهندگان اضافه شود، دست دلالان و واسطه ها هم برای بالا بردن هزینه ها باز شود که این موضوع می تواند افزایش قیمت نهایی تولید آبزیان در استان را در پی داشته باشد.

وی ایجاد مرکز تکثیر بچه ماهی برای ماهیان گرمابی و سردابی را جزو نیازهای اساسی استان برشمرد و گفت: در صورت راه اندازی این مراکز قیمت تمام شده محصولات شیلاتی در استان کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخورداری استان از 50 مرکز حدواسط پرورش آبزیان، گفت: این مراکز توان تبدیل تخم چشم زده ماهی به بچه ماهی را ندارند و فقط می توانند مثلا وزن بچه ماهی را از دو گرم به 10 گرم برسانند و شرایط را برای پرورش مساعد کنند.

افضلی در ادامه اشاره ای هم به در دست راه اندازی بودن مرکز تکثیر بچه ماهی سردابی در شهرستان پاوه داشت و گفت: با راه اندازی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه مرکز تکثیر بچه ماهی ندارد

کرمانشاه مرکز تکثیر بچه ماهی ندارد