مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 06:002021-12-13سياسي

اصلاحات اقتصادی موضع ما را در مذاکرات قوی می کند/ به دنبال توافق خوب هستیم


سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان گفت: اگر قرار باشد که ما از موضع قدرت در مذاکرات، از حقوق کشور و ملت دفاع کنیم، چاره ای جز اینکه تصمیمات بزرگی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور بگیریم، - نداریم.

رامین مهمان پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن تحلیل روند مذاکرات وین گفت: بحث مذاکرات وین با وقفه ای که داشت و تغییری که در تیم مذاکره کننده ما به وجود آمد شاهد یک تحول جدید بود.

وی افزود: در مذاکرات اخیر، طرف ایرانی بحث لغو همه تحریم ها را به عنوان راهکاری که باید در این مذاکرات دنبال کند، مطرح کرد و به دنبال تامین حداکثری منافع ملی از یک موضع جدیدی وارد مذاکره شد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: الان کشورهای غربی با دو مسئله روبرو هستند؛ از یک طرف فکر می کنند تاخیر در مذاکرات منجر به بروز مشکلات جدی اقتصادی برای ایران می شود، بنابراین ایرانی ها مجبورند امتیاز داده و انعطاف بیشتری نشان بدهند.

مهمانپرست اضافه کرد: از طرف دیگر نگران این هستند که تاخیر در توافق ممکن است ما را به لحاظ پیشرفت های هسته ای به یک نقطه برساند که از نظر آن ها نقطه برگشت ناپذیر باشد و تمام تلاش هایی که برای محدود کردن ما داشتند، به شکست منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاحات اقتصادی موضع ما را در مذاکرات قوی می کند/ به دنبال توافق خوب هستیم

اصلاحات اقتصادی موضع ما را در مذاکرات قوی می کند/ به دنبال توافق خوب هستیم