مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 06:002021-12-13سياسي

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصر آغاز شد


در این دوره از مسابقات که به نام شیخ محمد صدیق منشاوی قاری مشهور مصری نام گذاری شده 74 قاری از کشورهای مختلف جهان حضور دارند و به مدت 4روز در رشته های مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.

- ، مراسم افتتاح بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مصر در پایتخت این کشور قاهره با حضور نخست وزیر مصر و جمعی از شخصیت های دینی و سیاسی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که به نام شیخ محمد صدیق منشاوی قاری مشهور مصری نام گذاری شده 74 قاری از کشورهای مختلف جهان حضور دارند و به مدت 4روز در رشته های مختلف حفظ، ترتیل، قرائت با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وزیر اوقاف مصر محمد مختار جمعه در مراسم افتتاحیه طی سخنانی پس از خوش آمدگویی به حضار و قاریان گفت: من سخنانم را به دو بخش تقسیم می کنم بخش اول اشاره کوتاهی خواهم داشت به معجزه بودن قرآن به استناد آیات قرآن کریم و در بخش دوم درباره شرایط این دوره از مسابقات سخن خواهم گفت.

محمدمختار در بخش دوم سخنانش بیان داشت: ما در این دوره همچون چند دوره اخیر تصمیم گرفتیم که موضوع فهم معانی و تفسیر آیات را نیز جزیی از مسابقه قرار دهیم زیرا حفظ قرآن بدون فهم آن ممکن است باعث انحراف شود همانطور که مشاهده می کنیم عده ای به اسم قرآن دست به قتل و تخریب می زنند در حالیکه قرآن و اسلام و ادیان آمده اند برای آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصر آغاز شد

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصر آغاز شد