مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 20:052021-12-12سياسي

کدام هدیه تناسب داشت؛ قالیِ قالیباف یا کتاب اردوغان؟


مشهور است که در دیدار تاج الملوک همسر رضا شاه با هیتلر، حاج محتشم السلطنه اسفندیاری از جانب رضاشاه دو قطعه قالی نفیس و مقداری پسته رفسنجان اهدا می کند و هیتلر متقابلا سه عکس خود را امضا می کند و به او و دخترانش می دهد و مترجم سفارت می گوید: - پیشوای آلمان می گویند ما راببخشایید که مانند پادشاه ایران ثروت مند نیستیم! عصر ایران؛ مهرداد خدیر- انتشار تصاویر دیدار آقای محمد باقر قالیباف با آقای رجب طیب اردوغان که در آن رییس مجلس ایران یک تابلو فرش نفیس به رییس جمهوری ترکیه اهدا کرده و متقابلا کتابی ساده از گفته های او با عنوان گل واژه را هدیه گرفته، واکنش ها و بحث هایی را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دامن زده است.

برخی با مراجعه به تارنماهای فروش این نوع تابلو فرش مدعی قیمت 27 میلیون و 500 هزار تومانی آن شده اند (فرش دست باف دیوار کوب سی پرشیا مدل آیه) در حالی که قیمت کتاب اردوغان کمتر از 7 یوروست.

این نوشته برای قیاس ارزش این دو نیست.

طبعا هر که هر چه دوست دارد هدیه می دهد.

یکی کم و دیگری زیاد.

در زندگی ما شهروندان عادی هم الزاما هم ارزِ آنچه اهدا می کنیم هدیه نمی گیریم که اساسا اگر چنین باشد دیگر هدیه نیست، قرض است ولو بعضی انتظار جبران و به این گفته باور داشته باشند: کاسه جایی رود که باز آید قدح! غرض این است که گفته شود داستان منحص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام هدیه تناسب داشت؛ قالیِ قالیباف یا کتاب اردوغان؟

کدام هدیه تناسب داشت؛ قالیِ قالیباف یا کتاب اردوغان؟