مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 13:102021-12-12اقتصادي

جمله پس از فروش پس گرفته نمی شود خلاف قانون است


کارشناس حوزه کسب وکار در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره حقوق خریدار و فروشنده در فضای مجازی، سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی شبکه پنج سیما، سمانه کافتری در برنامه سلام تهران در خصوص قوانین فسخ قرارداد در فضای مجازی، بیان داشت: بعد از شیوع کرونا، خرید و فروش آنلاین رواج زیادی یافت.

در هر رابطه تجاری ممکن است در مرحله اول رضایت طرفین معامله به خصوص خریدار جلب نشود، از این رو قانون گذار حقوقی را برای او پیش بینی کرده است که در قانون مدنی از آن به عنوان حق فسخ یا خیارات فسخ یاد می شود.

کارشناس حوزه کسب و کار با بیان اینکه ماده 396 قانون مدنی این حق فسخ را در مجموع به 13 ماده محصور کرده است، افزود: یکسری از حق فسخ ها در قوانین دیگر بنا بر موضوع خاص آن قانون، قرار می گیرند که ما فقط به قانون تجارت الکترونیک می پردازیم.

در این قانون خریدار یکسری حق فسخ دارد که امکان سلب آنها هم هست که در اصطلاح آنها را قانون اسقاط یا خیارات و کافه خیارات می نامند.

برخی از حق فسخ ها قابل اسقاط و برخی هم نیستند.

کافتری با بیان اینکه برخی از خیارات حتی با توافق طرفین هم قابل فسخ نمی باشند، اظهار داشت: دلیل این مسئله حمایت از فردی است که ممکن است ضرر و زیان زیادی متوجه او شود، فرقی هم ندارد که خریدار باشد یا فروشنده؛ در بعضی موارد هم دلایل آن به نظم عموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمله پس از فروش پس گرفته نمی شود خلاف قانون است

جمله پس از فروش پس گرفته نمی شود خلاف قانون است