مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-12اقتصادي

بوی ارز تک نرخی می آید


عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است تا زمانی که تکلیف برجام و تحریم ها روشن نشود، نمی توان با قاطعیت از تک نرخی شدن ارز سخن گفت؛ با این حال اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده صدای منتقدان را شنیده و پس از سه سال سرانجام حکم به حذف ارز 4200 تومانی داده، - قطعا اقدامی مثبت خواهد بود.

عباس آرگون در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نگاهی به عملکرد ارز 4200 تومانی در سال های گذشته به خوبی نشان می دهد که با وجود هزینه بسیار فراوان، نتیجه نهایی کار چندان مثبت نبوده و گروه هدف آن بهره مندی کمی از طرح داشته اند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از اقشار کم درآمد باید راه های دیگری پیدا کرد، توضیح داد: متاسفانه چند نرخی کردن ارز مقدمه ای بسیار مهم برای ایجاد رانت و فضای غیر شفاف اقتصادی به شمار می رود.

ما در سال های گذشته نیز بارها شاهد سوء استفاده از این بستر برای منافع شخصی بوده ایم و تا زمانی که این سیاست اشتباه ادامه پیدا می کرد، قطعا مشکلات خاص آن نیز ادامه داشت.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، با توجه به مشکلات اقتصادی که در سال های گذشته برای مردم به وجود آمده، دولت قطعا باید برای حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر اقداماتی جدی انجام دهد و در جایگزین کردن ارز 4200 تومانی با سیاست های جدیدی به مطالبات این قشر توجه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی ارز تک نرخی می آید

بوی ارز تک نرخی می آید