مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-12اقتصادي

واگذاری و اجاره املاک وقفی به صورت مزایده انجام می شود


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واگذاری و اجاره املاک وقفی براساس قانون به صورت مزایده انجام می شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 80 وقف جدید به ارزش تقریبی 14 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

- حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: موقوفه براساس نیت واقف هزینه می شود.

وی با بیان اینکه موقوفه ای که نیت واقف خلاف شرع باشد در خراسان جنوبی وجود ندارد، تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد این گونه موقوفات و یا موقوفاتی که نیت واقف به مکانی بوده و در حال حاضر آن مکان از بین رفته مربوط به اداره تحقیق که در ذیل اداره اوقاف و امور خیریه فعالیت داشته است.

اجازه تصرف در نیات واقفان وجود ندارد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در رابطه با واگذاری زمین های وقفی گفت: اجرای نیات واقفان مهم ترین موضوعی بوده که اداره اوقاف متولی اجرای آن است و چند سالی بوده که واگذاری زمین توسط اداره اوقاف استان انجام نگرفته و براساس قانون واگذاری و اجاره ملک وقفی به صورت مزایده ای انجام می گیرد.

بخشی پور ادامه داد: با توجه به اینکه نیات واقفان بیشتر برای کمک به نیازمندان بوده و نه اغنیاء بنابراین نه شرع و نه قانون به اداره اوقاف اجازه تصرف در نیات واقفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری و اجاره املاک وقفی به صورت مزایده انجام می شود

واگذاری و اجاره املاک وقفی به صورت مزایده انجام می شود