مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-12اقتصادي

عظیم خودرو به چرخه تولید برمی گردد؟


عظیم خودرو یکی از کارخانه های خودروسازی در ایران بود که از سال 75 در زمینه مونتاژ خودرو فعالیت داشت، نخستین محصول این شرکت که با همکاری شرکت پروتون مالزی تولید شده پروتون ویرا بوده محصولی که نخستین بار سال 81 روانه بازار شد.

- عظیم خودرو ظرفیت تولید خودروهای دیگر را نیز به کار گرفت و پروتون ویرا، پروتون جن-2، پروتون ایمپین و پروتون ساگا را نیز روانه بازار کرد.

این کارخانه آذرماه سال 91 به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد و بیش از 400 کارگر آن بیکار شدند اما سال 92 دوباره شروع به کار و خودروهای پیکاپ پارس خودرو (ریچ) و ام وی ام 530 را نیز تولید کرد، سال 94 نیز با رنگ آمیزی پراید، رنگ و مونتاژ ام وی ام 530 و همچنین تولید بایک همچنان به فعالیت خود ادامه می داد.

عظیم خودرو بروجرد در سال 96، خودروهای فوتون ساوانا و هن تنگ را مونتاژ می کرد و اکنون بیش از هشت ماه از تعطیلی آن می گذرد و 180 کارگر آن با بیکاری دست وپنجه نرم می کنند.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: این کارخانه در سال های اخیر با مشکلات عدیده ای همراه شده که برخی از این مشکلات از طریق دستگاه قضایی رفع می شود.

وی تصریح کرد: برخی صنایع شهرستان از جمله عظیم خودرو با مشکلات عدیده ای همراه هستند و در سنوات گذشته اقدام عملی و مناسبی برای رف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عظیم خودرو به چرخه تولید برمی گردد؟

عظیم خودرو به چرخه تولید برمی گردد؟