مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-12اجتماعي

غار زرین رود خدابنده در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از ثبت غار زرین رود خدابنده در فهرست میراث طبیعی ملی خبر داد.

- غارها از دیرباز نقش موثری در رقم خوردن تمدن و زندگی بشری داشته ؛ به طوری که بسیاری از تمدن ها از دل این غارها شکل گرفته است.

غارها به عنوان اولین سکونت گاه انسان ها شناخته شده و طبق مدارک باستان شناسی حداقل از حدود یک میلیون سال پیش بشر از غارها استفاده می کرده، انسان های اولیه از این مکان به عنوان سرپناهی برای در امان ماندن از حوادث طبیعی و شر حمله حیوانات استفاده می کردند و از این رو می توان نشانه های تمدن و تاریخ حیات بشر را در دل غارها جستجو کرد.

در زمانی که هنوز خط اختراع نشده بود، انسان های اولیه نسبت به نقاشی بر روی دیواره غارها برای رساندن منظور خود استفاده می کردند که برخی از آن ها هنوز هم به یادگار مانده و با بهره گیری از آنان هر روز زوایای جدید و جالب زندگی بشر نخستین کشف می شود، به همین خاطر به جرأت می توان گفت قدیمی ترین آثار تمدن بشری در غارها یافت شده است.

هرچند با گذشت زمان زندگی غارنشینی به فراموشی سپرده شده اما حتی گذر زمان نیز از اهمیت این موهبت خدادادی نکاسته است تا جایی که بد نیست بدانیم به اعتقاد کارشناسان، غار نقش به سزایی در تامین منابع آب زیرزمینی داشته و با مطالعه آن ها می توان سطح ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار زرین رود خدابنده در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

غار زرین رود خدابنده در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد