مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-12پزشكي

تاثیر چشمگیر داروی مالاریا در مقابله با کووید-19!


بررسی جدید پژوهشگران دانمارکی نشان می دهد که شاید دارویی که برای درمان مالاریا تجویز می شود، بتواند به پیشگیری و درمان کووید-19 کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوزبریک، پژوهشگران دانشگاه آرهوس (Aarhus University) دانمارک در بررسی جدید خود نشان داده اند که داروی موسوم به آتوواکون (Atovaquone)، هم قبل و هم بعد از ابتلای سلول های انسانی مورد بررسی در آزمایشگاه به کروناویروس، اثر محافظتی دارد.

این بدان معناست که به احتمال زیاد می توان از این دارو هم برای پیشگیری و هم برای درمان کووید-19 استفاده کرد.

آتوواکون که پیشتر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شده است، از سال 1999 به عنوان بخشی از داروی مالارون (Malarone)، برای درمان و پیشگیری از مالاریا به کار می رود.

دیوید اولگنیر (David Olagnier)، استاد بخش زیست پزشکی دانشگاه آرهوس گفت: این یک پژوهش هیجان انگیز است که طی همکاری میان گروه های پژوهشی کانادا و دانشگاه آرهوس انجام شده است و نشان می دهد که آتوواکون می تواند حداقل در آزمایشگاه، برای محافظت از سلول های ریه در برابر چندین نوع کروناویروس مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: امکان استفاده از داروهایی که پیشتر تأیید شده اند، برای مقابله با کووید-19 ایده آل خواهد بود زیرا به صرفه جویی در زمان و منابع در مرحله توسعه می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر چشمگیر داروی مالاریا در مقابله با کووید-19!

تاثیر چشمگیر داروی مالاریا در مقابله با کووید-19!