مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-12اقتصادي

بارش ها سبب فراموشی کم آبی نشود


مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: نباید با مشاهده بارندگی ها، موضوع کم آبی فراموش شود.

- محمود سرمستی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشور ما امروز در شرایط ویژه ای قرار دارد، به همین خاطر جلوگیری از هدررفت آب و افزایش بهره وری در همه بخش ها اجتناب ناپذیر است و برای مقابله با تهدیدهای پیش رو باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد و نباید با مشاهده بارندگی ها، موضوع کم آبی فراموش شود.

وی افزود: متاسفانه بیش از 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که با 10 درصد مصرف کمتر در این بخش همه آحاد جامعه و بخش های مختلف صنعت، شرب و خدمات شاهد رفع مشکل کم آبی خواهند بود.

کشاورزان و بهره برداران اگر در مصرف آب صرفه جویی کنند و رعایت اصلاح الگوی کشت را در نظر داشته باشند، نسل آینده را در تامین آب پایدار یاری می کنند.

این مسئول با اشاره به وضعیت بارش های استان، ادامه داد: سال گذشته شاهد بارش 250 میلی متر در استان بودیم که متاسفانه امسال با کاهش حدود 40 درصدی بارش ها به رقم 190 میلی متر رسیده است.

سرمستی تصریح کرد: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی نیز از ابتدای اجرای طرح تاکنون 4100 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده و کشاورزان نباید به خود اجازه حفر مجدد در مکان چاه های پر شده دهند، برای اینکه وضعیت منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش ها سبب فراموشی کم آبی نشود

بارش ها سبب فراموشی کم آبی نشود