مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-12حوادث

صعود با طعم مرگ


اگر چه زیبایی های طبیعت و کوه های منطقه کاشمر، کوهسرخ و خلیل آباد سحرانگیز است و افراد را به ویژه در فصل زمستان و بهار جذب زیبایی خود می کند اما گاهی همین جذابیت ها مایه دردسر و مشکلاتی برای کوهنوردان شده و در مواقعی هم به قیمت زندگی آن ها تمام می شود.

- همین چند ماه قبل فردی 56 ساله با 30 سال سابقه کوهنوردی و صعود به تمام قلل مرتفع ایران، در کمر گنج، از ارتفاعات شمالی شهرستان کاشمر، گرفتار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

هر چند بر اساس آنچه اعلام می شود در مناطق مختلف کوهستانی منطقه نیز سالانه چندین نفر دچار حوادث مختلف می شوند؛ خطرات این ورزش زمانی است که عده ای بدون کسب آموزش های مربوط به مواجهه با حوادث در کوه و بدون کسب تجربه و لوازم مناسب قدم در راهی می گذارند که هرلحظه خطر سقوط و سُر خوردن آن ها وجود دارد.

مسئولان امداد و نجات کاشمر می گویند هر روز چندین نفر کوهنورد حرفه ای، نیمه حرفه ای و علاقه مندان به کوه به ارتفاعات مختلف منطقه صعود می کنند و متعاقب آن نیز چندین حادثه در کوهستان به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش می شود که نیازمند امداد و کمک رسانی هستند اما با این وجود بسیاری از آن ها باز هم نسبت به فراگیری آموزش های لازم بی تفاوت هستند و به راحتی از کنار آن می گذرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود با طعم مرگ

صعود با طعم مرگ