مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 03:452021-12-12بين الملل

آیا حضور آمریکا در پایگاه عین الاسد و اربیل پایان می یابد؟


دو مقام امنیتی به وبگاه شفق نیوز گفتند که ارتش آمریکا به فعالیت خود در پایگاه عین الاسد و حریر در استان اربیل، ادامه خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود توافق دولت مصطفی الکاظمی با دولت آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از عراق تا پایان 2021، اما اظهارات اخیر کنت مکنزی رییس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) مبنی بر ادامه حضور این نیروها در قالب نقش مستشاری و آموزشی، با واکنش شدید محافل عراقی همراه شده است.

در این راستا، دو مقام امنیتی عراقی بدون ذکر نام خود به وبگاه شفق نیوز گفتند که عملیات خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق تأثیری در وضعیت دو پایگاه مهم عین الاسد در غرب عراق و حریر در شمال استان اربیل نخواهد گذاشت و آمریکایی ها در این دو پایگاه ، هرچند در قالب نقش آموزشی و مستشاری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مقامات عراقی روز پنج شنبه به شکل رسمی اعلام کردند که مأموریت جنگی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا پایان یافته و پس از هفت سال و پایان حضور داعش در عراق، این نیروها خاک این کشور را ترک می کنند.

 مشاور امنیت ملی عراق، پنجشنبه پیش، رسما اعلام کرد که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور به پایان رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حضور آمریکا در پایگاه عین الاسد و اربیل پایان می یابد؟

آیا حضور آمریکا در پایگاه عین الاسد و اربیل پایان می یابد؟