مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 11:452021-12-11سياسي

جنگل های زاگرس جوانسازی می شود


رییس مرکز جنگل های خارج از شمال از تلاش برای جوانسازی جنگل های زاگرس خبر داد و گفت: 40 درصد از جنگل های کشور در منطقه زاگرس است و این بخش اهمیت بسزایی در تأمین آب کشور دارد.

- ، کامران پورمقدم در برنامه در انتهای الوند، اظهار کرد: جنگل های ما دچار تهدیدها و آسیب هایی است و همیشه برای احیای جنگل ها طرح هایی را در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دست داریم اما امسال موضوعی را با عنوان پویش مردمی برای ایرانی سرسبز و هر ایرانی یک درخت را طراحی کردیم تا بر اساس این طرح با مشارکت مردم جنگل ها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از این پویش بذرکاری برای جنگل های زاگرس است.

این جنگل ها یکی از مهمترین بخش های کشور است و 40 درصد جنگل های کشور در ناحیه زاگرس قرار دارد از این رو این بخش اهمیت بسزایی دارد و قسمت بزرگی از آب شیرین کشور در این بخش جاری است و جنگل های این منطقه نقش مهمی را در تولید این آب دارند.

رییس مرکز جنگل های خارج از شمال توضیح داد: در این پویش نقش مردم در احیای جنگل ها مشخص شده است و به نوعی موضوعات فرهنگسازی برای احیا و محافظت از منابع طبیعی با اجرای چنین طرح هایی ترویج پیدا می کند.

پور مقدم توضیح داد: آغاز این پویش از 10 آذر بوده و این کار تا پایان سال ادامه دارد و قرار است هر سال شاهد اجرای این طرح باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های زاگرس جوانسازی می شود

جنگل های زاگرس جوانسازی می شود