مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-11بين الملل

تقلای قانونگذاران استرالیا برای کمک به رهایی آسانژ


در پی پیروزی حقوقی اخیر دولت آمریکا در دادگاه های انگلیس بر سر استرداد جولیان آسانژ، نمایندگان پارلمان استرالیا از نخست وزیر کشورشان خواستند تا در پرونده جولیان آسانژ که شهروند استرالیاست، - مداخله کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آدام بانت، رهبر حزب سبزهای استرالیا امروز (شنبه) به گاردین استرالیا گفت: نخست وزیر استرالیا باید آسانژ را به خانه بازگرداند.

یک شهروند استرالیا را به دلیل انتشار جزییات جنایات جنگی تحت پیگرد قانونی قرار داده اند اما دولت ما دست روی دست گذاشته و کاری انجام نمی دهد.

اندرو ویلکی، یک نماینده مستقل پارلمان استرالیا هم از اسکات موریسون، نخست وزیر انگلیس خواست به این دیوانگی پایان دهد و از آمریکا و انگلیس بخواهد جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس را آزاد کنند.

آسانژ 50 ساله در آمریکا به دلیل اتهام دسیسه چینی برای به دست آوردن و افشای اطلاعات محرمانه در پی اقدامش در منتشر کردن صدها هزار سند افشا شده مربوط به جنگ های آمریکا در افغانستان و عراق به دست ویکی لیکس، تحت تعقیب است.

ماه ژانویه، ابتدا دادگاهی در انگلیس با اشاره به وجود خطر واقعی و ظالمانه خودکشی آسانژ، حکم داد آسانژ نباید به آمریکا استرداد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلای قانونگذاران استرالیا برای کمک به رهایی آسانژ

تقلای قانونگذاران استرالیا برای کمک به رهایی آسانژ